<უკან დაბრუნება
სავანის ეკლესია (საჩხერის რ-ნი), ბიბლიოგრაფია:
1. ბერიძე ვ. სავანე. - თბ., 1959. - ცნობები XI საუკუნის ქართული ხუროთმოძღვრების ძეგლის-სოფელ სავანის ქვაზე ამოკვეთილი ჩუქურთმებითა და ისტორიული წარწერებით მდიდარ წმ. გიორგის სახ.ეკლესიაზე.
2. ბერიძე ვ. სავანე //ქართული ხელოვნება. - 1942.- N1. - გვ.77-132. - იმერეთის XI საუკუნის ძეგლის-სავანის ეკლესიის ვრცელი არქიტექტურული და ისტორიული ანალიზი.
3. სავანე //ქართული საბჭოთა ენციკლოპედია. ტ.VIII.- თბ., 1984.- გვ.637. - მოკლე ცნობა სოფ.სავანის წმ. გიორგის სახ. ეკლესიაზე.
4. სავანე //ბერიძე ვ. ძველი ქართული ხუროთმოძღვრება. - თბ., 1974. - გვ.146. - წმ. გიორგის სახელობის ერთნავიანი ეკლესიის გამორჩეული ორნამენტების შესახებ.ტექსტს დართული აქვს ძეგლის ფოტოები (ტაბ.125-127).
5. სავანე //ქართული ლაპიდარული წარწერების კორპუსი. II.: დასავლეთ საქართველოს წარწერები. ნაკვ.I (X-XIII სს.).- თბ., 1980.- გვ.58-63; გვ.108. - სავანის ეკლესიის XI საუკუნის წარწერების (საამშენებლო, ჰარაბას, საურმაგ აქუნის ძის, გიორგის ერისთავთ-ერისთავის)პალეოგრაფიული ანალიზი. მოცემულია საილუსტრაციო მასალა (სირ.36, 37,38, 40).
6. უზნაძე ი. XI საუკუნის დეკორატიული ძეგლი ლაშედან.- თბ., 1962.- გვ.54-57. - მოკლე ცნობა სავანის დარბაზული ეკლესიის შესახებ.
7. საქართველოს სტიქიით დაზარალებული ძეგლები (1991 წლის 29 აპრილისა და 15 ივნისის მიწისძვრის შედეგად): სავანე.- თბ., 1991.- გვ.71. ტექსტი ქართ. და ინგლ. ენებზე. - მოკლე ცნობა XI ს.-ის I ნახევრის ერთნავიანი, წმ. გიორგის სახ. ეკლესიისა და სავარაუდოდ, XVI-XVII საუკუნეში აგებული, ჯვარგუმბათოვანი გიორგისეულის სახელობის ეკლესიის შესახებ. აღნიშნულია მდიდარი დეკორატიული გაფორმება. მოცემულია ძეგლის გეგმა და ფოტოები სტიქიამდე და სტიქიის შემდეგ.
8. კევლიშვილი მ. სავანის ეკლესია //გაზ. "ოქტომბრის გზით"(საჩხერე).- 1957(9 ივნ.).
9. 1894 წ. უწყება სავანის წმ. გიორგის ეკლესიისა //მუშკუდიანი ქ. იმერეთის ეპარქიის სამრევლო ეკლესიები.- თბ.- 2009.- გვ.36-37. - მოკლე ცნობა სავანის ქვის ეკლესიის შესახებ.
10. სავანის წმ. გიორგის ეკლესია //საქართველოს კულტურული მემკვიდრეობის ძეგლები.- თბ., 2010.- გვ.277-279. ტექსტი ქართ. და ინგლ. ენებზე. - მოკლე ცნობა ცალნავიანი ეკლესიის შესახებ. ხუროთმოძღვრად მოხსენიებულია ჰარაბა. ტექსტს ერთვის ძეგლის დეტალების ფოტოები.
|